Shopnerven

I fredags så var jag, mamma och tre av våra kompisar i Tuna Park och shoppade, min present från mamma. Tur att vi kom strax efter öppning, för alla började ramla in vid elva, halv tolv. Trots alla affärer så köpte jag bara en klänning och en top. Engla fick två saker hon med. Två gosedjur, en and och en sköldpadda. Anden bräker och sköldpaddan piper. Hon som är en fågelhund tycker vääldigt mycket om anden.

Igår kväll så var jag och Isabelle här och skulle sjunga Singstar. Vi släpade Playstationet på bussen med några andra kassar. När vi skulle koppla in det här så såg vi att vi hade glömt att ta med de här röda, vita och gula kablarna så man får ljud och bild. Hur kunde vi glömma det!?

Idag så var jag och mamma på Hälla. Jag ville titta på byxor på lindex och köpa tidningar. Jag hittade inte byxor på Lindex, men på Maxi. Där hittade jag vanliga svarta byxor, utan några konstigheter eller detaljer på. Vi köpte alla deras byxor! Bäst att passa på när man  hittar några. Allt för många gånger har jag köpt ett plagg i L. Sedan vill jag byta till mindre/större och då har det varit slut. Så nu tog jag det säkra före det osäkra.

Men vi var inne på HM, och där brukar jag nästan aldrig hitta nåt. Rean på Hälla brukar inte vara så bra heller. Men jag gjorde två kap. En långärmad tunika för 149:- och en enärmad topp för 69.50:-. Nu verkar shoppingnerven ha vaknat till liv igen. Den har mer eller mindre sovit sen jag var i USA i april. Jag har varit orolig för USA-resan i vår, om jag inte skulle shoppa nåt. Så det känns så bra att den är tillbaka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0