Ny inredning

Idag så har Johanna, jag, Iceball och mamma varit i STHLM. Vi var väl framme vid elva-taget och vid ett så åt vi på Fridays (Thank god it´s fridays) Åh, deras mozarellasticks är så goda! Max, Burger King och McDonalds varianter är bara usla kopior!

Sen gick vi några timmar på stan, och när klockan närmade sig halv fem gick vi mot bilen. Mamma var inne på hemtex så vi gick in dit. Och vilken tur det var. Alla shoppade någonting där. Här hade vi alltså gått på stan i ca 6 timmar, sen gick vi in i sista butiken och handlade jättemycket! hemtex hade ett jättebra erbjudande - bli medlem nu och få 50 % rabatt på en vara, och få 40 % på resten!
Så jag köpte 2 badlakan, 4 handdukar och två långa löpare som mamma ska sy om till gardiner. Sen köpte mamma två morgonrockar, Johanna köpte gardiner och Iceball köpte lite muggar och ljusstakar och sånt. Så nu kommer jag få ett HELT nytt badrum när jag flyttar in hos mig igen. Nytt kakel och ny inredning i badrummet alltså.

Det blir lite nytt i vardagsrummet också. Nu till sommaren så ska det bli lime i vardagsrummet. Mamma ska sy kuddöverdrag av det tyg som blir över efter gardinerna/löparna. Plus att jag ska köpa lite limesaker, för nu har jag bara orangea saker. Så det blåser förändringarnas vindar!

Ett rum jag aldrig kommer ändra är sovrummet! Jag älskar det! Jag blev så förälskad i en tavla av Marilyn Monroe för några år sedan så när jag skulle inreda min nuvarande lägenhet så visste jag att den där tavlan ska jag ha kvar i sovrummet. Så jag inredde mitt sovrum efter tavlan - och det blev så bra! Det bästa med den är att Marilyn ligger i sängen och kramar om sin kudde.

Iceball är värdelös på att orientera sig. Hon trodde att Hötorget var den där parken vid Scandic Anglais, vid svampen ungefär. Men innan hon sa det, sa hon och pekade: Jag vet vad det är!
Sen när vi åkte hem i bilen och försökte ta oss ut ur STHLM så fick Iceball därbak en skrattattack som höll sig i ca 10 minuter! Hon skrattar så roligt så alla i bilen började ju skratta! Och nu har jag kommit på varför Iceball skrattar så roligt - hon skrattar så nasalt! Jag tror hon kanske andas lite roligt genom näsan också när hon skrattar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0