Svåra val...

Jag kan inte riktigt bestämma mig för vilken resa jag ska göra nästa år. Eftersom jag inte kommer med familjen till Thailand så har mamma lovat att jag ska få göra min drömresa.

Jag har 3 alternativ.
ALT 1:
Åka båt till Kiel
Vidare till Amsterdam
Åka båt till Newcastle
Bila runt i Storbritannien

Alltså, det är ju förbannat att DSDF seaways inte trafikerar linjen Göteborg - Newcastle längre. Det skulle göra allt mycket lättare!

ALT 2:
Åka båt till Kiel
Kiel till Berlin
Berlin till Prag
Prag till Milano
(Eventuellt stanna i Paris några dagar på hemvägen)

ALT 3:
Båt till Kiel
Kiel till Amsterdam
Amsterdam till Paris
Vidare från Paris till Barcelona
(Eventuellt till Rom)

Men eftersom jag har varit i Amsterdam, Paris, Barcelona och Rom, så känns det lite roligare att ta vägen med Prag och Berlin. Paris vill jag gärna till igen och Milano måste jag till igen! Så om jag måste välja mellan ALT 2 och ALT 3 så blir det nog ALT 2. Sedan återstår ju ALT 1 och ALT 3. Det är det som är det svåra...
Men den resan som det inte blir till nästa år, den ska jag i allafall göra näst nästa år. Vad blir det? 2011... Hjälp! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0