Vilken debut!

I lördags så följde jag med Linnea ut till Sura för att fira påsk. Vi var inbjudna av Björns svägerska. Vi skulle bla måla påskägg. Innan maten så hade dom gjort en liten fyrkamp som innehöll dart, boule, golf och Geni-frågor. En person i laget skulle göra en gren var, så jag tog frågorna.

Det var 6 frågor man skulle svara på. Det blev oavgjort mellan mitt och Linneas lag. Då fick vi en utslagningsfråga som var ja och nej-fråga. Den som svarade rätt och snabbast vann. Linneas lag svarade innan mig och svarade nej. Jag kunde ju inte säga nej för då skulle hon ju vinna, så jag sa ja. Och det var rätt! Gissa om deras lag var förstörda...

Så med 2 poäng vann vårt lag!!
Vilken debut! Kom dit första gången och sopade hem priset!
Priset var förstå ett mellanstort påskägg fyllt med godis.



Plus att alla "barn" fick ett litet påskägg när vi kom.

En fråga var "Vilken figur har siffrororna 007 i sin titel? Då frågade jag om man fick extrapoäng om man kunde de som hade spelat James Bond, så jag skrev ner sex som hade spelat honom.

Efter tävlingen frågade Björns pappa vilken 007 film som var min favoritfilm. Då sa jag att jag inte hade sett en enda. Han höll ju på att få spader! (Förmodligen för att jag kunde skådisarna och inte hade sett en enda film!)

Ja, vilket genombrott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0