Denna jävla snö...

Idag har vi handlat mat på Coop Extra och sen har vi gått på stan ett tag. Igår shoppade jag för ca 1700 på Lindex på Hälla, så jag skulle byta lite grejer. Lindex är sååå himla mycket bättre på Hälla, både vad gäller rea och utbud.

Jag tog elrullisen eftersom det gåt bara inte att gå med den manuella. Det gick nästan inte att gå med elrullisen heller... Jag höll på att fastna när vi skulle gå över några övergångsställen. Det värsta är att det blir bil/traktorspår i snön och det är svårt att komma ur spåren, och försöker man det så slirar rullstolen.
Jag höll på att köra in i en snöhög 4 ggr, eftersom jag slirade så mycket när jag åkte i den djupa snön.

Men när vi hade slängt in matkassarna och skulle ner på stan, så var det så mycket snö, så man kom inte över gatan någonstans. Jag bestämde för att prova att köra ner där det var minst snö. Men jag fastnade! Jag fastnade dessutom snett så det kändes som om jag skulle ramla framåt. Mysigt... Johanna provade att putta på medan jag körde för fullt, och hon provade att dra rullisen bakåt medan jag backade för fullt, men inget gick. Jag var beredd att ringa pappa så att han fick komma, men då kom det ett par i 25årsåldern som frågade om vi ville ha hjälp. Som tur var var han ganska stark och hjälpte till att dra upp elrullisen medan jag körde. Då kom vi upp. Det finns alltså hopp för mänskligheten :).

Så nu ska vi äta och hålla oss inne. Det räcker med utgång för idag. Imorgon ska det vara ännu värre än idag, så då får vi nog också hålla oss inne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0