I valet och kvalet

Idag så hade vi den sista assistentintervjun. Jag hade redan innan intervjun tre bra assistenter och två platser. Så när hon - Johanna - kom idag så tänkte jag "Faan - hon kommer bli bra"! Och hon var jättebra. Så då blev valet svårare. Men det är ju i och för sig bättre så än att ingen alls är bra. Så jag har mycket att tänka på...

I lördags när vi hade första intervjun, kom en tjej på 24 år.
Redan när hon kom in såg man att hon inte var en som tog för sig så mycket eller sa så mycket heller. Även när vi pratade kändes det som att man fick liksom nästan dra ut orden ur henne och hon sa inget självmant.
Och då tänker man "Jag kommer aldrig hitta nån assistent!" Men sen ordnade det upp sig och jag fick fyra bra assistenter att välja mellan.

Jag ska skriva en lista på alla assistenternas plus och minus sidor. Sen ska man försöka "se" in i framtiden. Bor hon i Västerås? Kommer hon stanna hos mig mer än ett halvår? Förstår hon jobbet ordentligt? Vill hon verkligen ha det här jobbet eller kan hon tänka sig att ta vilket jobb som helst, i princip? Har hon barn eller djur? Funkar det att jobba då som schemat är? Så det är dessa frågor man får ta ställning till.

Jag har ett väldigt svårt val att göra. Och det är ju bara jag som kan välja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0