Must see!

Jag har längtat sååå länge efter dessa filmer!
Filmerna jag syftar på är "Confessions of a shopaholic" och "He´s just not that into you". Premiärdatumet för "Confessions of a shopaholic" har jag hittat sen länge, men jag har sökt och sökt efter datumet för "He´s just...".
Jag hittar det inte, men nu på sf så hittade jag en planch för filmen och det var ju inte konstigt att jag inte hittade den.
Det var översatt till "Dumpa honom"! Måste vi översätta filmer så titeln förlorar sin mening? I min mening är "He´s just not that into you" mycket bättre än "Dumpa honom". I den engelska titeln finns ju lite humor med. Medan den svenska översättningen är bara töntig och intetsägande. Lite mjäkig, liksom.

Förresten, se inte "Revolutionary Road". Mina förväntningar var... ingenting men ändå blev jag besviken. Det finns bättre saker att lägga pengarna på.

Tex till biljetter till ovan nämda film - förhoppningsvis.

Jag måste också se "Milk" och "Frost/Nixon".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0