Melodifestivalen


Bild av Aftonbladets Pether Engström

Fast jag svor att jag inte skulle titta efter första deltävlingen så sitter man där framför teven kl 20.00 igen. Låtarna är inte så värst mycket bättre men ändå så tittar man.

Jag tyckte Majas låt var jättemysig. Men den var speciell så det var ganska klart att den inte skulle gå vidare och sluta på nån av jumboplatserna. Maja var ju med i Fame Factory förut och där hatade jag henne. Inte henne som person men sångrösten! Den var såååå nasal och gnällig! Det lät i alla fall mycket bättre nu, så det var bra. Den behövde inte gå direkt till finalen, utan hon kunde i alla fall gå vidare till Andra Chansen.

Varför sjöng hon den där Sofia inte på svenska eller engelska för? Låten var ju ganska bra, hade bra rytm och melodi. Hon förlorade säkert mycket röster på att hon inte sjöng på svenska. Men det var ju klart att juryn skulle välja henne. Låten skulle nog gå bra i Eurovision.

EMD:s låt var jätterolig! Lite Charlie Chaplin - inspirerat nummer. Låten var ganska bra, kan nog bli en långlivad hit även efter den här cirkusen är över.
Velvet, Red Fox och Micke Rickfors var inte så mycket att hurra för. Rickfors låt var i och för sig bättre än väntat, men inte bra nog. Red Fox - vad gjorde dom där?? Velvets låt lyfte riktigt inte i refrängen.

Vem har jag glömt? Mollys låt var okej, varken bu eller bä. Låten skulle nog vara bättre på engelska. BWO:s låt var...nja. Väldigt mjäkig. Det var liksom...eh. Låten lyfte inte och det var för ointressant. Och vad hade han på sig? Blandning mellan MC hammer byxor och rymddräkt. Typ.

De sex som skulle gått till final enligt mig är: Emilia, EMD, Maja Gullstrand, Cookies & beans. De andra två är mer svåra att peka ut för alla andra var så dåliga, men Måns och Sofia kunde ha gått vidare.
I mitt tycke skulla ALDRIG Af Ugglas gå vidare. Hon skulle åka ut fort som bara den om jag bestämde! Men tyvärr gör jag inte det...

Hoppas det blir bättre låtar nästa gång. Och hoppas att Emilia tar hem hela skiten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0