"Start spreading the news..."

Igår så bokade vi äntligen vår resa! Nu har vi bokat allt utom musikaler, konserter och hotellet i London.
Vi bokade till USA och London med Continental Airlines, och London till Stockholm med SAS. Man skulle ju kunna boka med RyanAir men då är det så trånga och små plan.

Jag hade letat upp att med Continental skulle det kosta ca 3900 per person (Från Arlanda till NYC, Från NYC till London). Eftersom man måste informera bolaget om att jag har rullstol så ringde vi till Continental för att boka direkt. Mamma sa att det var 4 personer till NYC och några dagar senare till London. Då sa hon i telefonen att det kostade 18.000 per person! Då sa mamma att på en annan sida som jag hade hittat så var priset för samma sträcka ca 3900/person. Då sa hon att det inte fanns något billigare än 18.000.

Så då bokade vi via nätet istället. Så nu åker vi den 6:e juni från Arlanda till NYC och den 11:e till London från NYC för ca 16.000! Alla fyra kan liksom åka under priset för en person enligt Continental. Så där sparade vi typ 14000 per person!!!
Men att det kan skilja så mycket! 18.000! Då ställer man ju hellre in resan än betalar det per person!!!
Vi ringde upp för att berätta att jag hade rullstol och då var det samma person mamma talade med. Eftersom hon fick upp vår bokning så såg hon vad den kostade. Den gubben gick inte!

Sen bokade vi Hilton Garden Inn at 35th street på Manhattan. Omkring 35:e gatan ligger alla budgetbutiker, typ Manhattan Mall, Forever21 och Daffys.

Så nu väntar jag på svar från hotellet i London, eftersom det stod att dom inte hade handikapprum när jag försökte boka. Men min kusin, vars kompis jobbar där säger att det är "accessible" och på hemsidan har dom en ikon att hotellet är "accessible".
Igår så provade jag att söka på 4 olika Hiltonhotell i London och olika datum, men det stod samma på alla.
Det är något lurt på gång...

När vi var i NYC förra gången bokade vi handikapprum på Novotel, men när vi kom dit var det ett vanligt rum. T o m när vi pratade med hotell chefen så erkände han att det inte var ett handikapprum! Men varför skriva det då på deras hemsida!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0