Mot alla odds

Jag såg nyss en dokumentär på femman - "I shouldn´t be alive". Det handlade om en man vid namn Mark och hans tolk som åkte till Phnom Penh på mitten av 90 talet och skulle röja minor. Men en dag så blev dom överfallna av de röda khmererna. De röda khmererna tog tillfånga, torterade och/eller dödade ca en tredjedel av befolkningen i Kambodja på sena 70-talet.

De var fångna hos de röda i tre dagar innan dom blev fri i en dag. Om de inte hann fly då så skulle dom bli dödade. De gick hela natten och kom till slut till civilationen.

Två år efter händelsen så var Mark i Mocambique för att röja undan minor. Då blev hans högra ben och arm sprängd, men han klarade sig. Ett år efter, så har han sprungit sju maraton på sju dagar i Sahara öknen.

Gud vilken spännande dokumentär! Jag måste se de andra dokumentärerna i serien!

--------------------------------------------------------------------------------

Nu har jag börjat planera för en resa till Sydeuropa. Var vet jag inte än, men jag vill åka till något varmt land med bra shopping som inte tar så lång tid att åka till. Det finns en jättebra sida, accessible travel som har några hotell som är totalt handikappanpassade. Och det bästa av allt... Det finns dusch med duschstol! Då slipper jag gå skitig i alla fall. Det finns tre sådana hotell i Prag också, det är bra med tanke på min roadtrip dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0