Ah New York...

The city that never sleeps. The big apple.
Jag vill inte aka hem. Eller hem och hem, jag vill inte lamna New York. Jag ar inte riktigt klar med stan. Igar nar vi akte buss sa sag vi massvis med bra butiker som jag inte ens visste fanns. Jag sa faktiskt innan att jag var fardig med NY efter den har resan, men icke! Jag maste aka hit igen nar dollarn ar riktigt lag. Typ 5-6 ar ju bra.

Vi har gjort massa turistiga saker. Vi har varit i Central Park, Bryant Park (dar Project Runway alltid har sina finaler), Battery Garden, sett gamla tanten (Frihetsgudinnan) sett Times Square, sett Madison Square Gardens, sett Ground 0,akt upp till Top of the rocks och gatt pa Phantom of the opera. Saga vad man vill, men artisterna ar fruktansvart duktiga!!! Det ar en maffig musikal!

Vi har varit pa Century21, Planet Hollywood, TGI Fridays, Forever21, Jimmys, Victoria Secret, Manhattan Mall och mycket mer. Vi har gatt och gatt och gatt. Och jag har fatt manikyr sa jag har jattefin langd och farg pa mina naglar! Det kostade bara ca 100 kr! Och da var det i SoHo. Jag sag ett manikyrstalle har uppe i Midtown som tog 35 dollar. (Det ar ju typ 260)
Jag ska ladda over massa kort nar jag kommer hem sa ni far se. Bland annat mina fina naglar och min fina ring!

De sista tva dagarna har vi bara shoppat. Det var lite lite for min smak, men man maste ju tyvarr prioritera... Idag sa kom min shopping igang lite mer. Har kopt en vaska i lila krokodilmonster, en klanning, 7 (eller 9) toppar, 2 cardigans. Jag tror det var allt.

Jag har rakat ut for en san har "Fralsningssnubbe". Nar vi stod i ko till kassan sa stod han bakom oss och sa: You're gonna walk tomorrow. I can tell that you are a good person". Och allt han sag var min nacke.

Sen igar morse var det en mystisk gubbe 50+ utanfor hotellet som dansade for sig sjalv. Han dansade skitfult men korde pa som om han var Michael Jackson! Det var kul!

Vi aker till London ikvall och dar ar det ju inte sa billigt att shoppa, sa dar blir det nog ganska mycket mindre. Det blir nog mer semester i London eftersom vi har inte sa mycket att gora dar. Jag hoppas det blir en tid att andas dar i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0