Längtan

Då har man badat både i fredags och i lördags. Det är så skönt! Just när det är typ 25-30 grader ute och man kan svalka av sig lite. I lördags så badade jag i en-en och en halv timme. Det är så skönt att visa folk att jag kan gå där. Att jag inte är beroende av någon. Att jag kan klara mig själv.

Inatt drömde jag att jag packade inför en New York-resa. Jag blev så besviken när jag vaknade upp och insåg att det inte var sant.

Jag saknar faktiskt engelskan också. Även fast jag bara pratade lite grann så saknar man att alla pratar engelska runtomkring en. Det var ganska kul att prata engelska, beställa mat på engelska mm. Det roliga är att servitörerna förstår mer när jag beställer där borta, än dom gör här hemma.

I början så är man lite orolig för att prata korrekt engelska (bra grammatik osv.) Men sedan kom man in i det och inser att folk förstår en i alla fall. Åh, vad jag vill tillbaka! Det kostar bara ca 3500 per person tur och retur med Malaysian. Kan någon ge mig en resa!? Eller så kan jag väl åtminstone bli miljardär...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0