Promenad

Idag vid 11-tiden så gick jag ut med Engla själv. Speciellt på sommaren brukar jag göra så att jag tar elrullstolen och går en tur med henne på ca 20 minuter. Det är så kul och går jättebra. Men eftersom jag styr elrullisen med höger så måste jag ha kopplet i vänster hand. Och i vänster är jag svagare än i höger, så jag kan t e x inte möta hundar eftersom det blir svårt att hålla henne i vänster. Men dom gångerna en hund kommer så byter jag håll tills jag kan hålla henne.
En sak till. När hon bajsar kan jag ju inte ta upp det. Men då säger jag till assistenterna var det var. Att gå ut med henne själv är så mycket värt. Eftersom det är så många runtomkring henne och många som går ut med henne så lär hon sig att lyssna mer på mig plus att vi knyter ihop bandet mellan oss ännu mer. 

Plus att det är jätteskönt när det är fint väder ute! Då är det bara att passa på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0