Effektivitet

Idag har det hänt grejer!

Igår bestämde vi att vi skulle baka mazariner, så vi åkte ut till Maxi och köpte allting. Så vi började med degen typ vid 11 idag, sen ska den stå i några timmar. Eftersom det var så fint väder ute så sa vi att vi skulle ut och gå. När vi hade gått i 10 minuter så visste ingen av oss vart vi skulle gå, så vi ringde Alex och frågade om vi kunde komma förbi. Det gick inte så vi bestämde oss för att gå till Haga, till min systers lägenhet och titta (och överraska mamma som var där). Först blev det lite problem för ingen visste hur vi skulle ta oss dit. Iceball sa att vi siktar och gå till Ica Skiljebo så listar vi ut vägen till Haga när vi hade kommit dit. När vi stod vi Ica Skiljebo kom jag ihåg hur man gick till Haga. När vi var framme så ringde jag mamma för att hon skulle gå ner och öppna för oss. Men mamma hade nyss kommit hem, så vi väntade tills hon kom så vi kunde se lägenheten.

Sedan blev klockan nästan ett, så vi åt vid Skiljebo centrum. Sen så ville jag gå en skogsstig som är jättemysig att gå, men det var bara det att det var lerigt och geggigt (det insåg vi först när vi gick stigen). Sen kom vi hem vid tio över två och bakade klart mazarinerna.

Så, vi hann alltså med:
Baka mazariner
Gå i tre timmar
Hälsa på Linneas lägenhet
Äta vid Valentino
Åka ner till min lägenhet och hämta lite saker

Och allt innan klockan hade blivit fyra! En riktig produktiv dag må jag säga! Nu kan man svimma i fåtöljen och inte röra sig på hela kvällen med gott samvete.

Följande bilder är från min och Iceballs lilla tripp. Det skulle vara med två kort till, på fåglar vid lekparken och på en hare vi såg mellan träden på skolgården vid Haga, men Iceball skrämde iväg dom.



Här är min lilla stig!

Det såg ut så här större delen av tiden...



Akta, här kör jag! Med mina nyinköpta brillor...


"Ju mer vi är tillsammans, ju gladare vi är"


Älskade sol!


Det här var den molnrikaste bilden på hela himlen som vi kunde hitta. Vår, vår, vår!


Våra skuggor.


Iceball ville skrämmas lite med sin skugga. Funkade sådär...


Iceball... Ja, vad gör hon?


Iceball firade med mer kalorier efter vår tur. Strawberryglass?


Våra mazariner. Som var goda. Jag har provsmakat! Och nu menar jag allvar! Lovar att jag inte kommer skriva imorgon att dom inte var nå goda!


Fredagsnackset är fixat! Mazariner och mums-mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0