Finale!

På lördag är det final i Melodifestivalen. Därmed är 5 veckor av dålig musik och dålig klädsmak historia - i alla fall tills nästa år. Det blev ju inte alls som jag ville! Vissa skulle aldrig ha gått till Globen och vissa skulle gått till Globen av dom som åkte ut. Så jag har gjort en liten lista med vilka jag tyckte skulle gå till final:

Sahlene&Maria - Killing me tenderly
Cookies & beans - What if
Maja Gullstrand - Här för mig själv
Emilia - You´re my world

EMD - Baby goodbye
HEAT - 100 miles

Alcazar - Stay the night
Sarah Dawn Finer - Moving on

Det här skulle vara dom självklara tycker jag. Dom andra 3 är lite svårara för dom var typ "jaha". Inte dålig, inte bra, men med känslan att man har hårt låtarna en herrens massa gånger förut. Men dessa får äran att vara med på min lilla uttagning till Globen:

Sofia - Alla
Molly Sanden - Så vill stjärnorna
Måns Zelmerlöv - Pride & Glory

Och därmed skulle bla Caroline af ugglas åka ut direkt och aldrig återvända! MOHAHA!


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Vaddå tills nästa år?? Tror du inte att vi kommer att få höra alla låtar på radio i flera månader?? :P

2009-03-12 @ 12:51:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0