En månad av väntan...

Idag är det exakt en månad tills vi åker till NYC.
Åh, vad jag längtar! Jag ser mest fram emot London måste jag säga, fast NYC är ju inte fy skam det heller. I NYC har jag varit så många gånger. Jag tror jag har varit där 3 eller 4 gånger... London och NYC är lite samma känsla som Stockholm och Göteborg. Göteborg, där är det mer mysigt. Man kan gå runt och strosa och stressa ner mm.I Stockholm är det massa stress och inte alls lika mysigt.
NYC är stort och häftigt, men inte så mysigt. London har mer mysiga uteställen, miljö och mysigare smågator. Där kan man strosa lite var som helst. London är mycket intimare än NYC.

I alla fall var London så när jag var där 2001 och det var ju ett tag sedan... Men jag kan inte välja vilka musikaler vi ska gå på. Jag hade ju nästan bestämt mig, men sedan så sa en kompis att hon hade sett Hairspray i London och den var jättebra. Så nu är jag tillbaka på ruta ett vad gäller musikalerna.

Jag ser också fram emot London för att vi ska bo på ett lägenhetshotell mitt på Trafalgar Square. Jag har aldrig bott på ett lägenhetshotell förut. Jag undrar hur det ser ut. Jag har dubbelkollat flera gånger att det är handikappanpassat, men när det gäller hotell så kan man inte lita på deras ord riktigt.

Som ex. när jag mejlade och kollade flera gånger att ett hotell i NYC var handikappanpassat och bokade rummet (eftersom dom sa att det var det). Sen när vi kom dit så tittade vi på rummet och det fanns ingen chans att en rullstol fick plats överallt där! Till slut erkände hotellchefen att det inte var ett handikapprum! Men varför säga det då!?

Men allt ordnar ju sig. Allt tar bara så lång tid...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0