Lyckopiller

Det var jättekul att gå ut på stan idag! Det var rena lyckopillret! Det måste ha varit någon "orkesterdag" ute, för vi såg 5-10 olika band och orkestrar när vi var ute på stan.

Ett tag så satte vi oss vid en bänk och det bara kom nya orkestrar och nya orkestrar...




Det var så coolt! Där gick dom liksom och marcherade och spelade i trumpeter, trummor och såna där man typ metallock man slår ihop med. Dom hade hattar allihop också. Eller, det var bara två-tre orkestrar som hade hattar.
Den första vi såg kom marcherande när vi skulle gå ner på stan och dom var bäst. Dom var så mäktiga.

Sedan när vi gick igenom Skrapan så satt det typ en "fiolorkester" som spelade "Mamma Mia!". Sedan när vi gick ut så var det en sån här orkester som spelade "Satisfaction".


Det var också coolt! Sen när vi var på väg till Clas Ohlson så såg vi ett nytt gäng med hattar.




Så vi såg dom lite överallt.

Allt marcherande och sånt påminde mig om England och hur mycket jag vill åka dit! Tur att jag kommer dit snart.
Skitkul att det händer något sådant i Västerås! Men varför var dom här? Och vad var det frågan om? Jag hakade liksom upp mig på dom frågorna, så nu ska jag gå in på vlt.se för att se om det står något där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0