Maratonläsning

Igår bestämde jag mig för att börja läsa Jag, Tina. Eftersom jag inte vet så mycket om henne skulle det bli väldigt intressant.
Jag läste ut den på mindre än 24 timmar. Det gick knappt att lägga ifrån sig boken. Man vill hela tiden veta mer.

Det var mycket jag inte visste om. Hur hon hade det i barndomen, hur det var mycket värre med Ike än vad jag kunde föreställa mig och hur hon nästan dog när hon var 30 nånting. Hur Ike var så fokuserad på att spela och få så många hitar så han inte brydde sig om hennes hälsa, trots att det var hon som var stjärnan och var tvungen att stå på scen.

Ja, den var jättebra, såsom filmen. Men jag reagerade på att det var mycket jobbiga stavfel och förkortningar och slang.
Typ" Va´gö´ru? Tänk om nån kunde skriva om boken rättstavad och med "vanligt" språk. Då skulle den gå bättre att läsa.

Det är så synd att hennes era är över. Ja, hon turnerar ju fortfarande, men jag skulle vilja se henne på scen på 80-talet. När hon hade ork att göra sina fartfyllda shower.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0