Så människor kan vara!

Åh, se så fin den är!



Det ska bli så kul och få läsa den!

Igår var jag på Beyonce´s konsert. Den var otroligt bra! Hon är så jävla grym! En riktig entertainer! Inte en endaste ton fel! Hennes konsert förra året var en aningen vassare. Och när hon kom till låtarna "Listen" och "Halo" så började ögonen tåras lite grann. Men jag blev inte alls besviken, hennes konserter är alltid jävligt bra!
Man såg att hon hade inspirerats lite av Miss Tina Turner. Lite Tina - moves såg man allt!


Jag har hittat min favoritrestaurang i Globen. Man äter alltid på McDonalds eller på Blues (där servicen inte alls är bra) när man ska på konsert. Men t o m Golden Star (eller vad det hette) fick godkänt av mig. Jättegod fläskfile med bearnaisesås. Så det stället kommer nog tjäna lite på mig!

Men. Jag blir alltid så besviken på folk i Globen som inte kan tänka klart. Förra månaden, på Tina Turner, så hittade vi en handikapptoalett. Utanför så stod det några tanter och gubbar (60+) som stod och väntade. Linnea frågade "Är det här handikapptoaletten? (Det visste ju vi, men dom kanske skulle få en tankeställare?) Några tanter mumlade "Ja" till svar - och stod kvar!!! Inget "Varsågod" eller "du kan gå före". Såg dom inte rullstolen eller!? Sedan tittade några tanter på oss med snobbig uppsyn och sa" Vi står i kö här".
Då fick jag och mamma nog så vi sa" Ja, men då får faktiskt jag företräde" och körde förbi kön in på toaletter.
Tanter är alltid värst. De vet inte tillräckligt och då säger dom så urbota dumma saker ibland. Som på bussen ska vi inte tala om!

Men så igår, då letade vi reda på en handikapptoalett i Globen för det är alltid smockfullt inne på toaletterna i arenan. Då stod det 2 "normala" tjejet där, kanske 20-25, och väntade i kön till handikapptoaletten (det var upptaget). Och fast vi kom flyttade dom sig inte! Nej då! Hallå? Det heter "handikapptoalett" av en anledning!
Då frågade tjejerna mig om det var okej att gå in före oss för att "dom skulle bara hänga en sak". Jag hade lust att skrika "Ni kan gå på en annan, ni är väl inte handikappade heller!" Men jag sa bara "Nej, ni kan gå på en vanlig toalett, men det kan inte jag". Dom såg väl lite förvånande ut, så Linnea sa" Ni kan gå in vid speglarna där" sa hon och pekade på vanliga toaletterna. Tjejerna sa nej och beslutade sig att gå upp en våning. Undra vad dom skulle göra. Hoppas dom fick en rejäl tankeställare!
Åh, jag blir så trött på såna människor! Gud!

Sådär, nu har jag spytt galla ett tag. Känns mycket bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0