Besvikelse

I lördags så var jag och Idaho och bowlade. Ingen blev speciellt förbannad, för vi vann varsin serie. Innan det så gick vi ner på stan och åt mat. Jag har hittat ett nytt lunchställe, så vi skulle äta på Vivaldi. De har så god schnitzel där, så jag såg verkligen fram emot det.
Ida beställde en schnitzel åt mig, och sa bestämt typ 3 ggr att jag inte ville ha någon citron (för jag vet att de brukar ha på citron) Sen kom kocken efter oss och frågade om jag var allergisk, för det var lite, lite citron i såsen. Men jag sa att det gick bra, eftersom det var pytte-pytt. När de sedan serverade oss, så fick jag - såklart! - citronpeppar över hela jävla schnitzeln!

Vi provade att skrapa bort det men det smakade så mycket citron, så jag bad Ida att säga till.

Så här gick konversationen:

- Vi beställde utan citron.
Kocken:
- Du sa att hon inte var allergisk!
- Nej, hon är inte allergisk, hon vill bara inte ha citron.
Kocken:
- Det gick ju med såsen!
- Ja, men det smakar för mycket citron av citronpepparn och därför sa vi till att vi inte ville ha citron.
Kocken:
- Kan ni inte ta bort pepparn då?
- Vi har försökt, men det smakar för mycket citron.
Han blir tyst en stund, sen säger han:
- Jaha. Vad händer nu då?
- Ja, det som händer är att det inte smakar gott i munnen.
Kocken:
- Ska jag göra en ny eller vaddå?
- Ja, det bestämmer du, men hon kan inte äta schnitzeln som den är nu.
Kocken:
- Jag kommer väl ut med en ny då.

Hela tiden lät han jätteirriterad.
Det var första gången jag åt där på flera år, så jag vet ju inte vad dom har för extra tillbehör som inte står på menyn. Skulle jag ha sagt" Jag vill ha schnitzeln, men utan citron. Men om ni har nån citronpeppar eller liknande så vill jag inte ha det, men bearnaisesåsen går bra"?

Plus att han frågade ju bara om såsen går bra. Sen när tar kockarna beslut om jag tycker om citronpeppar eller inte? Så... jag vet inte om jag vill gå dit igen. Det är skillnad på då och Akropolis, (förutom att dom har annan mat). På Akropolis får jag också oftast fel, men jag fortsätter gå dit för att dom är trevliga.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Idag är jag ganska stolt på jobbet. Jag löste ett riktigt dilemma, helt utan någon hjälp! Jag utforskade lite i programmet och sen ställde jag det tillrätta! Det är så kul, när man löser ett problem, (när man inte kan lösa det) men sedan ordnar det helt själv genom utforskning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0