Julklappsbyte

I fredags hade vi som sagt en afton som vi kallar Lilla Julafton. Det är några av våra vänner vi umgås mest med som vi firar "jul" med. Traditionen med Lilla Julafton har varat i 10 år nu.

Efter julmaten hade vi som vanligt julklappsbyte. Jag skulle köpa en julklapp till Camilla och Iceball skulle köpa en till mig. Dagen innan ringer hon och frågar frustrerat: Vad vill du ha för nåt? Jag hittar inget.

Sedan i fredags när vi var i huvudstaden så hittade vi ett "mikroägg" på Designtorget. Hon frågade om jag ville ha en sån och jag sa ja och valde en i rosa färg.



Inte nog med att jag fick välja min julklapp, hon bad mig om hjälp med rimmet till min julklapp också! Vi har alltid rim på julklappsbytet, så hon satt med rimmet i typ 2 timmar innan hon bad mig om hjälp. Sedan fick jag godkänna rimmet också!

Sen kunde hon knappt läsa rimmet heller, eftersom hon skrattade så mycket åt verserna. Till råga på allt spottade hon vatten på min arm! Hon skrattade när hon drack och då fick min arm en liten dusch! Tur att det bara var vatten...

Jag är i alla fall glad över min julklapp. Den är skitbra! Man knäcker så många ägg man vill ha i "skålen", sticker hål på gulan och tillsätter lite vatten. Sen kör man in den i mikron i några sekunder, beroende på om man vill ha löskokt, medium eller hårdkokt. Det låter ju otroligt så jag var lite skeptisk. Men det funkar verkligen! Så nu har jag ätit äggröra tre dagar i rad. Det är bara att röra om och salta lite så har man färdig äggröra. Vilken jävla grej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0