Snacka om tur... Eller bra planering?

Igår skulle jag och Johanna handla på Maxi. Vi skulle ta bussen ut till Maxi, hem och hämta Engla och vänta tills vi kunde åka hem med den andra bussen. Så då tänkte jag först åka ner på stan, och gå till Coop och handla. Men det var ganska kallt ute, så vi tog bilen och handlade på Maxi, för att sen tajma in 10 - bussen att åka med ner på stan. Vi åkte ut till Maxi vid kvart över nio så vi hade tid på oss, för vi skulle inte handla sådär jättemycket. När vi hade några varor kvar att handla, så var klockan redan kvart i tio. Så då sa vi att vi kunde ta det lugnt och ta nästa buss. Sedan betalade vi och gick ut till bilen. Vi såg att bussen stod redo vid busshållsplatsen, så vi skulle ju inte kunna hinna med den. Hela vägen hem  (den rätt korta vägen hem) så tittade jag om bussen kom efter, men det gjorde den inte. När vi klev ur bilen så var klockan tio, och jag bor typ 5 sekunder från busshållsplatsen, och bussen skulle komma dit 10.03. Så jag sa att "vi försöker hinna".  Som tur var hade vi plockat ihop våra saker innan vi åkte och handlade, så jag stod ute på vägen med kassen och tog upp busskortet, medan Johanna sprang in, haffade sakerna och Engla. Jag förväntade mig att bussen skulle åka förbi, men jag såg ingen. Sen gick vi till busshållplatsen och, jag skojar inte om vi fick vänta i typ 3 sekunder, så kom den. Snacka om tur! Eller, ja det var väldigt bra planerat! Nu slapp vi ju vänta!

Så innan halv elva hade vi redan åkt ner till stan och handlat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0