Vaccin

För någon timme sedan kom jag hem från Odensvi vårdcentral. Jag har varit och tagit vaccinet nu. Igår så bestämde mamma och pappa att jag skulle ta den. Det var skönt att dom bestämde till sist, så jag kunde sluta tänka på det. För jag har tänkt på det i en månads tid om man ska ta det eller inte.

Det var skönt också för jag fick inte några reaktioner. Det var mest det jag var rädd för, eftersom jag krampade två gånger förut av ett vaccin. Men det här var ett dött vaccin, det andra var ett levande vaccin.
Men tjejen som sprutade in det i armen, hon kunde inte riktigt. Innan hon hade sprutat i allt så tog hon ut sprutan, när det var lite kvar att spruta in. Så det rann lite på sidan, men det märkte inte ens hon. Jag fick be mamma om lite papper att torka bort det med!

Alla vet väl att man sprutar klart innan man tar bort sprutan.

Nu ska jag dit om 3 veckor igen och ta nästa dos. Hoppas hon har lärt sig då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0