Visit i huvudstaden

Igår då åkte jag, Sara och Iceball iväg till Stockholm. Vi åkte kl 8.59 för då gick dubbeldäckståget som jag kan åka med. Det var knökfullt på tåget, så vi fick stå i gången. Jag såg en rullstolsplats, men gången är så smal och massa folk satt ju där, så det skulle inte gå att komma fram ända. Vi fick sitta i gången, vad ska man göra?
Vi kom fram till Stockholm ca 10. I en och en halv timme gick vi och tittade i olika butiker. Men jag tycker det är så tråkigt att shoppa i Stockholm. På senare år har det blivit jättedyrt överallt i Sthlm! Förr låg Zara och Topshops priser lite högre än HMs. Nu är det som NK light!

Så vid 11.30 gick vi till TGI Fridays (när de öppnade) Och det var nog bra. Det bara ramlade in folk några minuter efter. Förvånande att det var så mycket kostymnissar som åt där. Innan vi gick till Fridays, stannade vi ett slag och tittade på NKs julskyltning. Det är alltid intressant att se!

Så vi tog tåget hem vid 14.00. Det var skönt, eftersom då kom inte vi hem så sent. Man brukar komma hem vid halv sex, för dubbeldäckståget brukar gå vid tre nångång. Men nu gick det fyra såna tåg från och med klockan ett.
Vi kom in till centralen vid tre typ, bussen hann vi med strax efteråt så vi var säkert hemma ca halv fem.
Sen var det duschning som gällde, och byta om till vår "Lilla julafton", där vi byter lite julklappar.
Iceball skulle köpa till mig. Inte nog med att jag fick välja min julklapp, jag fick hjälpa henne att komma på ett rim till mig också! Det var ju inte så svårt att gissa vad det var...

Det var en liten äggkopp med plats för några ägg som man ställde in i micron, och sen fick man hårdkokta, medium eller löskokta ägg. Så jag fick äggröra imorse. Så det funkade!

Ikväll blir det lite mys framför Dansbandskampen och Söderlings match!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0