Ica Jerry

Jag bara älskar Ica reklamerna! Dom är skitroliga ju! Jag ler jämt när jag ser den. Fast 1:an och 3:an är bäst. (När Jerry presenteras och när Ulf äter upp lagret).

Lätt den bästa reklamen i år. Eller nej, kanske överhuvudtaget. ( I gott sällskap av Iprenreklamen med dansband, "Fredagsmysreklamen", när Snygg-Lars stod modell med massa varor, t e x ketchupflaskor, och för premieobligationer. Den när en tant vinner en låda i Bingolotto och inte är helt nöjd...)

Om vi jämför reklamerna här med reklamerna i USA så är alla i Sverige jättebra. I USA så säger man typ: Köp den här. Den är jättebra för dig. Sedan säger man namnet på produkten och då är reklamen slut.

Idag när jag tog min post så hade jag fått ett vitt, stort kuvert. Ett sånt som man får presenter i. Jag misstänkte genast att det var något kul. Sedan på avsändarsidan så stod det "Tv4 - inte bara en tv-kanal" eller något, med deras Tv4logga. Då började jag undra vad det var, och jag kunde inte komma på det heller. Jag kände på paketet och det kändes typ som en tvbox. Då mindes jag att jag tävlade förut om en dvdbox med Desperate Housewives säsong 5, och om det kanske skulle kunna vara den. När jag öppnade det, så drog jag upp Andreas Carlssons bok.

Sedan låg det ett papper med där det stod ungefär: Grattis, du har vunnit Andreas Carlssons bok från Nyhetsmorgon."

Så det är bara att tacka och ta emot!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0