Man lär så länge man lever

Åh! Har precis tittat på Allt för min syster. Den var jätte, jättebra! Man blev indragen i filmen direkt. Alltså... att inte den gick på bio här i Västerås. Det är nog den bästa film, baserad efter en bok, som jag har sett.

Men... typ 1 h o 20 m in i filen så började filmen hacka.Sen gick den i nån minut, sen hackade den igen. Och igen. Och igen. Jag trodde det var fel på skivan, men igår kväll började John Q hacka lite in i filmen när vi skulle titta på den. Då kastade jag skivan för jag trodde att det var fel på skivan. Men när jag la ihop 1 och 1 så kom jag fram till att det var fel på DVD:n. För några månader sen, så krånglade DVDen ganska mkt så då sa jag att jag skulle köpa en ny. Men sen slutade den krångla så köpet blev inte av. Sen tänkte jag efter i hur många år jag har haft den. Jag trodde att jag köpte den när jag flyttade till egen lägenhet 2005, men jag hade den ju redan när jag hade en 14 tumstv. Och det var längesen! Kanske 10 år sedan. Så nu blir det en ny DVD.

För några timmar sen så gjorde jag en riktig blunder. När jag var på ansiktsscanner i april, så fick jag 3 olika produkter för hyn som jag skulle ta dag och kväll. Det var mina första krämer jag använt, så jag trodde inte jag skulle orka, det var ju så smidigt att bara gå upp och inte bry sig, men jag har faktiskt använt dom varje dag sen dess, förutom några enstaka gånger.

Jag har märkt att min ena rengöring är väldigt, väldigt seg på att få ut nåt ur den, så jag har lagt hela min kroppstyngd på pumpen. Sen så frågade jag Johanna och hon sa att man måste vrida på korken för att låsa upp! Det har jag ALDRIG vetat om! Sen visade Johanna mig hur man låste/låste upp och att det var märkta med pilar. Jag har alltid noterat att det var pilar, men jag trodde att det bara...var där, som nån sorts utsmyckning.

Ja, jag säger då det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0